måndag 15 oktober 2007

Skolan igen..

Så nu efter två veckors ledighet ungefär skulle man till skolan igen. Tungt.
Nu tänker jag inte skriva mer om det.

Jag och Sara drog till stan och hade lite tjejsnack (om de mest udda grejjer man typ kan snacka om) o fikade, myys. Sen kollade vi på skor och lite sånt, o sen åkte sarisen hem.
Jag som hade träning sju (och klockan var kankse halv sex) gick runt o kollade på lite kläder och ännu mer skor, och drömde om att ha mer pengar att shoppa för.
Sen gick jag till Jalla, dels för att hälsa på men mest för löön. Allan stod vid dörren och hämtade luft, och ett "heeeej Erika" mår du bra?" hälsade han med ett leende och med bättre svenska jag någonsin kan minnas att han pratat. Duktig.
När jag kom in så stod Robert o kassan och hans hej var: VAFAN HAR DU VARIT?? Du har inte jobbat på ååår. (Vilket i verkligheten är typ två veckor, inte så längesen alltså)
Hej på dig med Robert. -.-

Vi snackade lite om hur allt var, han berättade att de hade två praoelever just nu. Dom var inte så jättebra verkade det som haha. Jag frågade om jag hade någon konkurrens och han sa: "i helvete eller". Men de fick skylla sig själva för att jag inte jobbat på ett tag förresten, de hade ju inte ringt. Robert ba: "Skojarru eller? Jag har ringt en miljon ggr. Men du har ju ingen mobil o grejjer. "
Alltså, varför ringer man på en mob massor me ggr, även om man vet att den inte funkar? Dumhuvve.
Iaf så sa han att dom längtade efter att jag skulle jobba igen och att jag skulle få min lön imorron istället, för han visste inte hur mkt de skulle va, det visste micho som skulle jobba imorn, som är lite mer inne på de där me lönerna. Men Robert är feett kul och nu har jag ju inte berättat vårt samtal, men jag blev så glad av de vi snackade om att jag gick nästan och smålog. Nu får ni inte tro att jag är kär i min chef, det är jag verkligen inte. Men han är jämt så glad att man inte kan låta bli att smittas av det själv.

När jag kommit till träningen iallafall så var jag försenad och egentligen borde jag ju inte träna, så jag satt och kollade på istället. Dom verkade ha det kul, men på onsdag ska jag träna. På riktigt.

Nu måste jag "fysika" mig lite. Jag hatar skolan.

Inga kommentarer: