måndag 1 oktober 2007

Fucking palms zoo

förflyttning av råttbebisar

ungar i en av burarna, hur många ser du?

Lite större råttbebisar

Bööghöög

Stor råttor i hinken
Kolla hur fucking stoor den va!!

De håller på att klättra ut....

En bur... :S




Första dagen idag. Kl. 10.00 stod jag utanför palms och väntade. Kvart över öppnade den man som visade dig heta Jörgen och vara min "kollega". Han visade mig runt, o berättade lite om hur allt fungerade. Sen la han till att en orm vart lös sen i Torsdags i butiken, så om jag hittade den skulle jag bara ta den. OFTA JAG SKULLE TA I EN ORM. Den var liten enligt honom, typ 30 cm. Det är fan stort!

Sen bestod min dag mest av bajs. Ta bort kaninbajs, hamsterbajs, chincillabajs, marsvinsbajs, fågelbajs. Och såklart mata kaniner, hamstrar, chincillor, marsvin, fåglar.
Men det värsta var helt klart RÅTTORNA.

Jag klarar inte av råttor. Verkligen inte. Men nu skulle jag ta bort råttbajs från typ 15 burar råttor. Varje bur hade ungefär 7 vuxna råttor i sig, + alla äckliga nakna nyfödda råttungar (som va kanske 40 st i en hög). Han berättade nämligen att varje råtta föder ca. 10-20 ungar per ggn. Snacka knullmaskiner.

Hursomhelst, min uppgift var att:
- ställa buren med råttorna i på diskbänken.
- ta bort locket från buren
- fiska upp de "vuxna" råttorna ur buren o lägga dem i en hink men spån i typ. Detta genom att ta tag i svansen och lyfta ner dom i hinken.
- sen när alla stora råttor var ute ur buren skulle jag ta ut alla råttbebisar oxå, de skulle ligga i en skokartong med spån i.
- diska, torka buren
- lägga i nytt spån
- i med alla rått bebisar
- i med alla stor råttor
- byt vatten och mat
KLART!

Jag darrade, och klarade knappt av det. Sen va ju råttorna nyfikna på världen utanför, så de klängde sig över kanten på burbottnen och ville ta sig ut och utforska. Detta hindrade jag med hjälp av en diskborste, jag ville inte peta på råttorna med handen.
Jag får faktiskt rysningar så fort jag bara tänker på det. Hur kan nån någonsin vilja ha en råtta som husdjur?? Men jag tyckte lite synd om de vita mössen (som jag oxå tog bort bajs från med samma trevliga metod...) då det stog "foder" på deras bur. Stackarna..

Två veckor här, nej tack. Visst, de är jättetrevliga som jobbar här men lukterna, uppgifterna... Jag ska byta.

Byee <3

1 kommentar:

Crapsy sa...

Vet att detta är ett gammalt inlägg men jag måste då bara säga fy helvete vilken vidrig människa du är. Och vilket vidrigt zoo som tillåter stackars råttor att bo sådär, dessutom hålla alla tillsammans. Råttor är faktiskt ett extremt mysigt husdjur som inte gör en fluga förnär, dom är fan så mycket sötare än dom flesta gnagare för jag själv avskyr kaniner. Finns inga lömskare djur. Hade det här inte varit ett sånt gammalt inlägg så hade jag använt dom här bilderna mot palms zoo och anmält dom och dig för djurplågeri. Man ska ALDRIG lyfta en råtta i svansen. Det är en förlängning av deras ryggrad för det första. Skulle du någonsin lyfta en katt eller en hund i svansen? Usch säger jag bara... jag blir illamående av detta