onsdag 16 april 2008

onsdag

Morgonen började med att jag hade engelska nationella, det gick bra. Jag skrev en uppsats om mobiltelefoner. Påhittigt va?

Sen var det Ea och jag fick gå till rektorn, de hade tydligen sett oss röka i skolan. Snälla, dom VET att jag och Alma röker sen jättelänge. Rektorn ville iallafall prata med pappa, som hört detta minst hundra gånger och mest sa "ja vi vet att hon röker, ja självklart vill vi att hon ska sluta." Visst, pappa vill ju verkligen att jag ska sluta men han (och jag) är lite trött på deras små samtal.

Hursomhelst, på lunchen åkte jag och Sara ner på stan och köpte en sallad på Cupido. Vi åkte sedan till skolan igen. Så vi satt i en helt öde korridor, lyssnade på sweet home alabama och delade på salladen. Jävla party på Berga alltså. Sen fick vi godisremmar av nån kille jag inte kommer ihåg namnet på, det var snällt.

Idrotten var jobbig idag, massa jobbiga "stationer" man skulle va på, och jag blev riktigt trött. jag körde sedan armbrytning med viktoria och vann med högerarmen, men när vi körde vänsterarm så förlorade jag. Jämnstarka antar jag haha.

Sen var det spanska men den har jag gett upp med så jag struntade i den. Pluggade istället på biologin som jag skulle ha prov i.

Det var Inga som höll i omprovstiden. Det var hemskt. ALDRIG ALDRIG igen.
För det första var hon skitotrevlig mot ALLA, damp som bara hon kan ha. Mens all the time.
Sen så skulle jag försöka fuska, men det giiiick verkligen inte! Hon satt och stirrade som en jäävla hök och ett tag stod hon bakom mig. Jag hade precis innan då tittat på lappen och det var på sekunden att jag han gömma den. Jag trodde hon skulle titta igenom provet och se min jättelånga fusklapp men som TUR VAR, gjorde hon inte det. Jag skakade som fan. Visst, att bli påkommen med fusk är verkligen ingen fara, men med Inga skulle det vara ett jävla helvete. Jag hade världens tur att Birgitta kom istället och bytte ut Inga de sista tio minuterna, så jag kunde skriva klart allt och fuska så mycket jag ville. Men jag var så jävla skakis. Aldrig igen, någonsin.

Efter skolan åkte jag ner på stan, missade bussen och var lite med Sara. Sen träffade jag Filip Daniel och Max och de ville hänga lite vid bryggan så det gjorde vi. Mysigt mysigt i det fina vädret.

Sen tog jag bussen hem 17.30, träffade Hanna där, trevligt. Sen träffade jag även Petra på den och vi åkte hem till mig. Nu spelar hon gitarr och jag gosar med katten lite. Snart ska vi käka lite och sen ska hon få dra hem haha, jag måste skriva mitt arbete i so. Måste bli bra, det är ju Inga...

Hej så länge!

Inga kommentarer: