torsdag 17 april 2008

Mamma

Vad är problemet med mamma?

Nu har hon och jag inte träffats sen förra fredagen, hon jobbade i Olso över helgen och kom hem i måndags. Sen dess har jag kommit hem så sent att hon legat och sovit, eller jobbat natt. Alltså, vi har inte sett varandra på en vecka.

Nu när jag tar bussen hem tidigare för att träffa henne, börjar hon med att säga: "så nu får man träffa dig?" Ja, hej på dig med mamma. Hur kan man bara vräka ur sig något sådant efter att vi inte träffats på en vecka??

Sen är det lungt en stund, och sen ska hon börja tjaffsa om att jag inte är hemma alls och att jag alltid har det hemskt på rummet och bara pikar mig om allt hon kan komma på. Ibland blir jag bara så jävla trött, kan hon inte ens låtsas en dag att det är bra mellan oss?

Inga kommentarer: