tisdag 8 april 2008

Kaallt

Vad är det här??
Varför snöar det!!? Det ska ju bli vår nu, allt ska bli ljust och varmt, stämningen ska va på topp och linne och shorts ska bli ett bas-plagg igen.. Jag tittar just nu ut genom fönstret, det regnar/snöar, allt är grått och jag frös ihjäl idag med skinnjacka, jeans, t-shirt och tjocktröja. Speciellt nu på kvällen.

URRRSH

Efter skola och tråkig profil (där vi tittade på en värdelös film för hundrade gången, och där de slutade meningar med nämnligen hela tiden) drog jag ner på stan ett tag. Där var jag några timmar innan jag åkte till älskling. Där typ sov vi, bara myste, och jag skulle ta bussen hem 18.30. När klockan var typ kvart över sex skulle jag gå, men då kom Andreas på att klockan han har på rummet var inte ställd på sommartid! Så klockan var alltså 19.15 och inte 18.15, och jag hade missat bussen. Nästa buss skulle gå 21.35. Jag stannade kvar hos Andreas ett tag till och försökte få tag på pappa och tänkte kolla om han kunde hämta mig. Men inget svar. Tillslut åkte jag ifrån älsklingen hursomhelst och skulle ta 7an mot stan. Men jag missade den med typ 2 min och fick vänta i en halvtimme på nästa, som skulle gå 20.15. Fan. Dessutom var det ASKALLT.

Väl nere på stan så gick jag direkt till stationen, drack kaffe och värmde upp mig lite. en buss (som tar tjugo minuter + att jag behöver "hämtning" vid min busshållsplats då den ligger långt hemifrån) skulle gå 21.40. Då skulle jag vara runt 22.00 vid där jag skulle gå av. Istället tog jag 847an hem, och var hemma 22.30, slapp hämtas och kunde sova lite på bussen. Dock gick det inte så bra, det var någon man som skulle till Wik som var otroligt pratglad och social, och visst det är väl trevligt, men inte när man typ frusit konstant de senaste två timmarna och är jättetrött.

Nej nu ska jag slagga. Nämnligen.

Inga kommentarer: