lördag 19 april 2008

Internetstrejk och sjukdom.

Kuksugar helg

Igår hängdes det på bryggan tills klockan var typ halv sex. Då träffade jag Petra och vi och en massa andra skulle till Humc på kvällen, skulle tydligen vara bra med drag där.
MEN, mitt finger, som har varit infekterat ett tag nu, började göra riktigt ont och svullnade upp ordentligt. Jag och Petra åkte hem till mig för att vi skulle käka lite och senare göra oss i ordning för kvällen men då kollade pappa på mitt finger och sa att jag tyvärr inte kunde gå ut idag. "Det ser inte bra ut det här Erika, det är mycket värre än igår. Du har blodförgiftning."

BLODFÖRGIFTNING?? En röd rand har visat sig från fingret ner till handleden och jag har ont och såret varar. Så jag fick stanna hemma, fick inte jobba dag och ska helst bara ta det lugnt. I kväll kvart över fem ska jag till husläkar-akuten och ska få medicin och ta sprutor, vilket jag hatar. Men INTE NOG MED DET: Jag kanske inte får åka till KRETA på torsdag!!!
Om jag har en infektion i kroppen och något skulle hända där vet man inte hur sjukvården är och de kankse har andra mediciner m.m. HORA.

Dessutom har mitt internet strejkat länge nu så det är därför jag inte har kunnat blogga.

Aja. Vi hörs.

1 kommentar:

Sara Yuriko sa...

Borde jag säga att vad var det jag sa? Du skrattade åt mig när jag nämde blodförgiftning.. Men jag tycker faktiskt lite synd om dig också