tisdag 15 april 2008

iskall

tisdag.

Dagen har vart helt okej. Började med mentorstid, sen engelska (där jag prövade datorn) bild, biologi och sen lunch. Efter lunch var det seglingsprofil, Sara och jag tvingade oss i tid (vi kom tillochmed först, aldrig hänt förut!) men killarna kom försent ca tio minuter/en kvart. Dom fick alla en ordentlig Connyutskällning, speciellt Filip som hade blivit "påmind tio minuter innan lektionen började men fan inte orkade ta sig dit ändå"! Haha.

Efter skolan träffade jag Andreas, efter jag hade vart med Hanna och Amina lite.

Sen, när jag skulle hem skulle jag ta 21.35 bussen (den sista bussen som gick), men jag insåg hemma hos Andreas att jag aldrig skulle hinna, klockan var 21.30 då. Så då tänkte jag att jag skulle ta 18 (bussen) till stan och gå på en annan buss så att jag kunde komma i närheten av hem iallafall. Bussen till stan skulle gå 21.50, men när jag kom ut såg jag hur bussen åkte förbi på vägen. Fan. Jag gick ner till busshållsplasten och såg att nästa buss skulle gå om en timme. Då ringde jag pappa och han sa att han var på nån middag med jobbet, men att han snart skulle åka. Jag började GÅ i regnet mot Lurbo och där ringde jag igen, han skulle kunna komma och hämta mig om typ 45 min. Så jag satte mig på en sten brevid en gatulampa typ, och väntade. Jag frös i princip ihjäl och när han äntligen kom hade jag så ont i arslet att jag knappt kunde stå. Stenar är fan inga mjuka saker. Så iskall och väldigt irriterad satte jag mig äntligen i bilen, och kom hem nu halv tolv. Ovärt.

Inga kommentarer: