onsdag 9 april 2008

SNÖ?

Ok, igår snö/regnade det. Men idag var det typ ett vitt snötäcke på marken när jag vaknade! Och riktiga tjocka snöflingor föll tätt hela tiden. Vad faan är det här?? Jag vill ha vååår. Dessutom är det en jobbig månad, det kan vara vinterkallt på mornarna och jättevarmt under lunchen, så man vet aldrig vad man kan ha på sig utan att varken frysa/svettas ihjäl.
April suger balle.

Dagen har varit bra, inget speciellt har hänt. Martin och jag åkte ner på stan och köpte hamburgare och tog med oss till skolan istället för den inte så trevliga mat som serverades. Jag skrev musikprov på morgonen och det blev G iallfall, han nämnde inget annat iallafall.

Kollade in http://ungmamma15.blogg.se/
shit vad jag på ett sätt beundrar henne, men på ett annat sätt verkligen inte förstår. Hur kan man vilja behålla barnet när man är femton eller fjorton, hur det nu var.. Jag menar, vad har hon för framtid och liv nu? Morsa vid femton års ålder? Hur ska man kunna uppleva saker när man jämt har ett barn att ansvara för?

Å andra sidan visar hon ju stort engagemang och att hon är väldigt mogen. Att hon orkar och har vad som krävs för att sköta ett barn är fantastiskt, det skulle nog inte många göra. Inte jag iallafall. Om hon är lycklig och trivs med ett liv som så ung mamma kan jag inte annat än bara gratulera. Det måste ju vara jättehärlig känsla om allt stämmer liksom.

Nej nu ska jag plugga lite biologi, har prov på fredag och jag har bestämt mig för att inte plugga kvällen innan (om ens det och inte tio minuter innan provet). Så jag är duktig.

Träffade Andreas efter skolan idag, mysigt mysigt :) Älskar dej!

Hej så länge!

Inga kommentarer: