tisdag 13 november 2007

gymnasievals helvete.


Idag har jag varit på Internationella gymnasiet på.. vad heter de? Besöksdag? Skitsamma.
Hursomhelst var det inget för mig, så nu vet jag iallafall en sak, att där kommer jag inte gå. Det var absolut inget fel på elever, lärare, miljö eller profil men de var bara inte min grej riktigt. Haha Alma och jag var så jävla värdelösa, först så försov vi oss båda, sen kom vi på att vi visste ju inte var Internationella låg. Alma hade hört att det låg vid Boland, och att man skulle kunna ta 18 eller 14 dit. Vi frågade därför en busschaffis på 18 om den gick till internationella, han ba: "nej." Så vi gick inte på bussen utan ringde runt lite. När jag äntligen fick tag på pappa satt han tydligen i ett "väldigt viktigt möte", men han var lite go och kollade upp var skolan låg iallafall. Bergsbrunna gatan ett, buss 18 och gå av vid "konstskolan". Fitt busschafför. Men vi kom oss dit tillslut iallafall.

Blir så stressssssad! Asså det finns typ tre miljoner olika skolor i både Uppsala och Svergie, och ännu fler linjer, inriktningar och skit....

Jag vill inteeee.. Jag vill inte börja på gymnasiet, vill inte byta skola, vill inte behöva skiljas från mysiga lilla Berga.. Eller kankse så vill jag det mest av allt, men tycker att det är så svårt att veta och välja vilket gymnasium jag tänker gå på, så att jag tappar lusten...

Aja imorn är det Fyris som gäller (Fyrisskolan o inte Fyrishov din idiot *jag nämner inga namn)
Det är ändå skönt, venne varför men det känns bara jaa till Fyris. Halv elva, nu försover vi oss inte!

När vi hade varit klart på Internationella för dagen så åkte jag tebax till Berga o gjorde omprov. Det gick faktiskt ganska bra. Förutom vissa svar jag skrev som jag veet var såå fel. hahha. kokning ;)

Efter omprov köpte jag jeans, och åt me mammsen.

Sen drog vi till Lundellska på öppet hus, o venne, var inte så sugen. De skolor som mest intresserar mig är Fyris, Kunskapsgymnasiet, Forsmark o kanske Lundellska. Men vet inte. Kanske vill plugga utomlands ett år, i typ USA eller Australien.. ÅH jag hatar det här..

Nu ska jag sova snart. Tekniken är fortfarande inte klar, haha, och jag har novell kvar efter typ tre veckor nu. Men annars har jag gjort allting.

goodnight på er bejbs :)

Inga kommentarer: