tisdag 20 november 2007

Bruten tumme och matte omprov


Erika gör griiimarseer.


Jag har BRUTIT TUMMEN! Det gör riktigt ont faktiskt, och man känner sig så jääävla handikappad. Bara att ta på sig byxorna, skorna eller stänga jackan på morgonen är tar en evighet känns det som. Behöva mixtra med en hand är inte kul.

Det var på gympan själva då själva händelsen inträffade. Jag höll i en mits (en sån som man slår och sparkar på i kampsporter) och Adde sparkade. Han sparkade ngra ggr, och jag säger något i stil med "men kom igen da". Adde frågar om han ska ta i, jag svarar ja och han satsar allt. Och BAM så träffar han min tumme istället, med skor på ska jag tillägga. Sen kommer jag inte exakt ihåg vad som hände, men jag fick totalpanik och kände inte min tumme! Kändes fan som om han hade sparkat av den. Hahha, jag skriker " adde, adde för i helvete, addeee jag kan inte känna min tumme! jag kan inte känna min tumme!! och skakar på armen som om det skulle bli bättre. Adde hade också panik ungefär, han skrek: "Erika lugna dig. Faaan förlåt, erika nu lugnar du ner dig", flera ggr. Han höll mig i andra handen och försökte lugna mig, och tillslut slutade jag. Vi gick ner på toaletten och kylde och kylde och kylde med kallvatten. Den gjorde ooont, men sen kom jag till skolsyster och fick handen lindad. Hon sa att hon inte kunde avgöra om den var bruten, det är tydligen svårt att se på fingrar, så fick jag jätteont senare skulle jag nog åka till röntgen. Kort sagt, jag fick ont, åkte dit och där konstaterade man att min tumme var av. :(
Sen tänker jag aldrig gå till ett sjukhus igen, läkare är alltid så brutala. "Har du ont här?" frågar dem medans de vrider tummen ett varv typ. Neee, den bara dunkar som i helvete, är blå och bruten. -.-

Nu mår tummen bättre iallafall. (Och det var igår det hände så ni vet)

Orkar inte skriva om idag riktigt, jag träffade iallafall Andreas efter skolan, vi åkte hem till honom och han va gosig<3. Saknat och kommer sakna dig gubbelubben. Han retade mig för tummen och kunde såklart inte hålla fingrarna undan utan var tvungen att pilla och se om det gjorde ont. hahah:) Men vi hade kuul, jag har nog blåmärken överallt nu för att vi slogs (på skoj, och jag bara med höger hand som inte är paj), men andreas har rivsår över fan hela kroppen. Förlåt om det gjorde ont<3. Men du slog mej. :) Men jag äääälskar dej över allt annat, du är den vackraste i heeela världen. Jag är bara din. Du äger mitt hjärta.
Aah, pirrar i magen nu ju... haha, älskar dejj goos.

En annan sak det pirrar i magen för är Roberts bröllop. Okej, det är i sommar men jag kommer dööööö. Hur fan ska man göra? Hahaha, jag kommer va den enda blondinen bland typ 600 pers! O vad ska man ha på sig? Och jag kommer ju inte fatta vad dom säger?? Och ska man dansa o grejjer? Eller sitter man bara o snackar?? Iiiiiiih...

Nej nu ska jag plugga matte, har omprov imorn eftersom jag sket i provet i fredags.

Ciao ciao.

Inga kommentarer: