fredag 21 mars 2008

Mysdag

Hej allihopa,

klockan är runt tolv och jag har haft en riktigt skön sovmorgon. Hoppas ni andra har kunnat slippa jobb och skola med.

Vet ni, sånna här dagar ska man verkligen ta vara på. Och när jag säger ta vara på menar jag inte typ "passa på att dammsuga medans barnen leker hos grannkompisen", utan njut av dagen. Unna dig själv en halvtimme med en kopp te framför tv:n med en filt, slappna av, kanske hitta på något kul med hela familjen, ta en fika med någon du inte träffat på länge. Ring någon som du inte "hunnit" förut. Fixa lite i familjensfotoalbum, ja det finns massor du kan göra. Det viktiga är att du ska känna dig glad och avslappnad till mods.

Jag ska nu till och börja med bara ligga i sängen med mitt varma täcke och hålla på med datorn. När jag tröttnat ska jag gå ner och äta en bra frukost, och sen sätta mig framför tv:n och äta den där. (vilket var säkert ett år sen jag gjorde.) Sen ska jag väll plinka lite på guran och göra andra saker jag mår bra av. Sen senare på eftermiddagen ska jag nog till Andreas, men är inte säker än.

Inget ska få förstöra min dag idag.

Hoppas ni alla får ha det lika skönt!

Hej så länge,

Inga kommentarer: