torsdag 27 mars 2008

aah

Laddar mer bilder senare!
harry potter var inte den vackraste där..
vy från domkyrkan
deras domkyrka tydligen.

klassikern från helsingfors


Känns lite bättre nu, har sovit lite, tagit en dusch och käkat litegrann så är väl på bättringsvägen, hoppas jag. Var ju tänkt att jag och älskling skulle träffas men han e också sjuk så det blev inget...

Kan berätta lite mer om kryssningen,

det var en 36 timmars kryssning till Helsingfors. Vi åkte mitt på eftermiddagen under tisdagen och åt middag (inte jag då eftersom jag var sjuk och mådde riktigt dåligt just då) och sen var det lite bar och sånt. Jag sov hela kvällen som dagt.

Vid tio på morgonen anlände vi till Helsingfors. Då fick vi göra vad vi ville på land tills 17.00 då båten skulle gå 17.30 tillbaka till Stockholm. Vi gick i land, fikade lite, jag mådde piss med tryckte i mig en kaffe och en morotskaka i ett försök att få lite energi. Det funkade inte.

Fanns en hel del fina affärer där faktiskt, gick in på Louis Vuitton och hittade en jättefin klänning som jag faktiskt ville ha, men, jag testade den, tog kort och skulle blogga den i hopp om hjälp, men sen blev jag svimfärdig av matthet typ och ramlade ut ur affären utan klänning.

Efter det gick jag på båten igen, utan en tunnare plånbok på nått sätt, helt utmattad och besviken. Jag sov i yp tre timmar, tog hissen upp och skulle försöka äta, fick i mig en liten sallad typ, sen kom en kock och frågade om inte maten var god, jag log och svarade att den visst smakade utmärkt och fick då smaka på nått jätteäckligt istället, nån delikatessfisk typ, men den smakade @&£#!¤$. Det slutade med att det stod säkert 5 kockar som skulle stoppa i mig "delikatesser", lika äckliga allihopa. Jag fick tillslut tacka och säga att jag hade haft en påfrestande dag, så jag gick ner till hytten och somnade på en sekund mer illamående än tidigare.

Kl. 10 imorse var vi framme, jag var lite mer utvilad och mådde lite bättre men inte var det bra. Gick upp till restaurangen, alla kockarna häslade leende mig välkommen och frågade hur jag mådde nu, jag svarade att jag mådde väl helt okej och flydde i princip till ett bord, fick i mig lite frukost, tackade och gick snabbt därifrån i rädsla för "frukost delikatesser".

Sen gick vi av båten, och på bussen mot Uppsala. Väl framme skulle jag bära massa öl vi köpt, men tappade den p.g.a. för mycket packning rätt ner i asfalten. Jag böjde mig ner för att plocka upp de som ramlat ur men upptäckte att det var tre som gått sönder, och de sprutade ut starköl som fontäner. Jag hoppade undan men min jacka och mitt hår var redan helt nersölat. Fan.
Så stinkande av öl plockade jag ihop resten och åkte sen hem från helvetesresan.

Och nu är jag äntligen hemma!!

Inga kommentarer: