lördag 23 februari 2008

Hello again


TILLBAKA FRÅN FJÄLLEN!

Kom hem igår natt vid tre tiden, hade bilat i 7 timmar. Vaknade nu kvart i ett av GISSA VAD? :D
Andreeeeeeaaaaaaaasss som ringer!! Han är ju i Thailand, UTAN MIG, och har det skönt. Han ringde därifrån och ni anar inte hur jävla glad jag blev av att höra hans röst! Han åhh, jag SAKNAAAAARRR HOOOOOOONOOOOOOOOOOOOMMMMM!!!
Andreas kom heeem! En vecka till!! Jag kommer DÖ...
Men ni fattar inte hur underbart det var att vakna till just hans röst.
Jag älskar dig över allt annat Andreas, alltid, vad som än skulle hända.

Hursomhelst, jag har varit i fjällen en vecka, Tänndalen, och det har varit helt okej. Åkt skidor hela dagarna, skippade snowboarden i år för att helhjärtat kunna träna på att bli bättre på att åka skidor, och lite har jag väl lärt mig.

Skrev lite under dagarna så att jag kunde publicera det i bloggen när jag kom hem, så här var min vecka:

Dag 1, Söndag
Igår bilade vi sju timmar och kom hem sent på kvällen, vid elva tiden. Vi gick ut ur bilen och jag blev helt chockad, asså, det var 1.2o m hög snö!! Heelt galet. Kallt var det också. Det är typ en tio meter till stugan från där man ställer bilen, och det var oplogat. Så pappa fick ta nån snöskyffel och ta undan 1.20 meter hög snö för att vi skulle kunna komma oss fram till stugan som var i princip igensnöad. En timme senare hade vi en plogad gång till dörren och all packning var inne i stugan. Där inne var det aaas kallt, och vi satte på elementen och gick trötta och lade oss. Nu idag när jag vaknade skakade jag typ av köld. Det är något fel på värmen, så pappa har ringde ägaren och frågade. Hon sa att han behövde gå ut på nån äng och fixa lite kablar typ, så han gjorde det och fick värmen att fungera. Sen var det ut i backen, som vi åkte i tills halv sex. Jag ramlade i liften en gång, men annars var det inget mer. Ingen dog.
Nu är jag trött och sitter i stugan vid brasan, mår lite illa faktiskt.
Snart är det middag och sen ska vi väll se på nån film eller nått.

Dag 2, Måndag
Spydde faktiskt igår kväll, så jag mår dåligt och stannar hemma idag. Har hittills bara tittat på film och druckit te, vill verkligen inte äta någon mat. Pappa ringde och berättade att jag inte missar så mkt, det är typ storm och många liftar är stängda.
Och idag åker Andreas till Thaiiiland... Avis. Men hoppas han får det jättebra, saknar redan.

Dag 3, Tisdag
Nu är jag bättre och har åkt skidor igen. Min morbor Pär kom idag med familj (mina kusiner Lukas och Johann och Camilla, hans fru) vilket är kul, och vi drog allihop till backen. Lukas, Johann och jag åkte tillsammans. Nu sitter vi i stugan och mixtrar med helikoptrar, Lukas och Johann har med sig nått spel med radiostyrda helikoptrar, som man ska flyga runt och skjuta på de andras helikoptrar med. Det är faktiskt riktigt kul.

Dag 4, Onsdag
Har åkt skidor hela dagen igen, och min älskade mamma har fått en ordentlig blåtira. Hon stod längst upp på fjället och hade precis gått av från liften. Niklas kommer i nästa bygel bakom och ska hoppa av han med. Men bygeln fastar i jackan på honom, han åker åt sidan och då kommer han loss. Bygeln svingas i en båge mot mamma, som får den i ögat. Glasögonen går sönder och hon blöder vid ögat. Vi åker ner till "sjukstugan" och mammas öga blir baddat och nerkyld med is. Hon fortsatte åka trots att hon hade ont, men hon ser ju helt misshandlad ut. Stackarn.
Annars så har det inte hänt så mkt, vi grillade korv typ. Natti.
SAAKNAR ANDREEEAS...

Dag 5, Torsdag
Har varit jätteblåsigt idag, inte fint väder. Gjorde ont när man kom högst upp i liften, det typ haglade. Inget har hänt, förutom att jag av nån konstig anledning har jätteont i tån, den är helt blå och jag fattar inte vad jag har gjort.. Har så ont att jag inte kan gå i vanliga skor, men i pjäxorna känner jag ingenting.. Konstigt. . Pär gav mig ett JÄÄTTTEFINT smycke idag i tidig födelsedagspresent, nått symboliskt. Förklarar nån ggn senare. Hursomhelst, Pär och dom åkte hem idag, blir tråkigt utan dom. Sista dagen imorn, allt har gått såå snabbt.... Aja nu ska jag sova.

Dag 6, Fredag

Blåst ordentligt idag med. Kan inte säga så mkt, pappa och Niklas tränade i barnbacken på brädor, det gick väl sådär för pappa men Niklas jag duktig. Jag tränade skidor och mamma hade ont i ögat. Ser hemskt ut nu haha. Men vi åkte allihop och drog till stugan vid halv sex och packade snabbt och städade, sen satte vi oss i bilen och började åka hem. Nu har vi precis ätit på nått snabbmat ställe och ska åka igen. Ursh, hatar att bila.

------------------------------

Och nu är jag hemma! Bilder kommer.

Andreas jag håller på att dö utan dig.

Aja ha det så bra,

byee

Inga kommentarer: