tisdag 13 maj 2008

Mitt hjärta värker


Nyss kom mamma hem och var ganska deppig.

Hon berättade att en patient hon hade har vårdat rätt länge dog i natt. Hon är van, hon jobbar på thoraxintensiven, en avdelning där de som gått igenom komplicerade och långa hjärtoperationer vårdas och en hel del avlider av så pass komplicerade ingrepp.
Men det här var annorlunda.

Det var en kille på 17 år som dog i natt.
Han hade varit lite småsjuk de senaste åren, men inget större. Han fick en hjärtinflammation, troligvis för att han hade tränat när han var förkyld. Han hejade på färjestad och hade fått en tröja med fotografer från alla i laget. Takida, hans favorit band hade kommit till akademiska och hälsat på honom. De ska även spela på hans begravning.

17 år är fan ingen ålder. Livet är så jävla orättvist och jag kan inte förstå att man måste dö så ung. Han var bara ett år äldre än mig och döende! Blir så rädd, vem är nästa? Det är när sånt här händer som jag verkligen uppskattar att jag lever så bra som jag gör och nästan får panik för att jag måste hinna massa grejjer, ifall jag skulle bli sjuk någon dag.

R.I.P,
det värker i hjärtat när jag tänker på dej

Inga kommentarer: