fredag 13 juni 2008

Slapp dag

Idag har jag bara haft en riktigt slapp dag helt för mig själv. Jag har tittat på Brokeback Mountain, solat (den lilla stunden det var sol), tagit tag i mitt rum och städat (det blev verkligen fint!) och nu har jag precis ätit typ en liter jordgubbar med mjölk och socker.

Sen har jag hela dagen varit glad åt att min sk. ekonomi kommer ordna upp sig snart. Jag har räknat ut att jag kommer få minst 5000 i lön den här månaden, plus 1500 av pappa för mina betyg, plus 500 från min gulliga farmor för att jag gått ut grundskolan.

Dessutom, 1500 ytterligare av pappa, av en konstig anledning. Han kom till mig idag och sa att han hade tänkt att ge mig "en liten slant" för han hade dåligt samvete för den här våren. Han har jobbat väldigt mycket, och han tycker att han och mamma, jag och Niklas har knappt träffats p.g.a. hans jobb. Därför vill han nu ge mig pengar som en ursäkt. Stört och det låter sjukt bortskämt, vågar knappt skriva det. Men så är det.

Så jag kommer ha
8500 kr den 25:e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SJUKT. Jag får INTE slösa bort dom, ska sätta in minst hälften på mitt sparkonto, som jag inte kan ta ut pengar från utan mammas och pappas hjälp.

Well well, nu ska jag sova.

Natti <3

Inga kommentarer: