måndag 9 juni 2008

Hej hej

Mansor- utan tvekan.

De allra sista dagarna på Berga håller på att ta slut, idag hade vi avslutningslunch. Svante gjorde det till en rolig och minnesvärd grej då han ställde sig upp och helt otroligt imiterade flera lärare. Allt var så klockrent, deras hållning, ordval, dialekt, börjar fan skratta när jag tänker på det.

Efter lunchen slutade vi, det blev chill nere på stan med tjejor och sen jobbet. På Jalla var det varmt och stressigt, men senare på kvällen blev det helt tomt och då bjöd Micho laget runt på mjukglass och alla satte sig och glodde på fotboll.

Imorgon, apropå fotboll, så ska vi spela fotboll mot lärarna som en avslutningsgrej, och det är även den första matchen för Sverige i fotbolls -EM, sverige-grekland. Spännande.

Nu ska jag tok-plugga segling med allt vad det innebär, navigation, märken, väjningsregler, sjösäkerhet m.m. Vi kommer ha ett prov imorn (jag går ju seglarprofil på Berga) och försöka få ett förarintyg. Typiskt mig, den här boken med all information som står i den, allt jag behöver kunna för provet imorn, har jag haft sen minst åttan. Nu sitter jag här, kvällen innan, är jättestressad och måste läsa igenom typ 25 kapitel helt i onödan, det här skulle jag kunnat gjort tidigare? Vafan, jag har haft TVÅ ÅR på mig, och ÄNDÅ sitter jag kvällen innan och pluggar som vanligt. Kan inte säga mer än suck.

Avslutar med att jag imorn ska pierca Almas läpp. :)
byyee

Inga kommentarer: