torsdag 9 oktober 2008

torsdag

välkommen till kastanjegatan3

carlo utanför porten

vardagsrummet, sovrummet, gästrummet, alltrummet
mathörnan
lilla köket


Hela dagen har varit galen.
Jag har bara skrattat och skrattat och skrattat och skrattat. Speciellt med Sami. Vi två har skrattat så mycket att tillslut så lät det inte "hahaha" längre, utan vi satt bara och skakade och fick inte fram ett enda ljud.

Förutom att jag har haft överdrivet roligt har jag fått ig på mitt matte prov (som halva klassen också fick) och så har jag inte gjort så mycket mer i skolan. Vanliga tråklektioner.

Efter skolan gick jag, Sami och Carlo ner på stan, satte oss på subway och skrattade ännu mer. Efter det skulle jag träffa Patrik. Vi har ju brutit kontakten nu och vi tänkte bara träffas och prata lite, som vänner. Det blev på Wayne´s med kaffe och för min del smoothie. Det var nog bra att vi träffades, nu känns det hela avklarat.

Sen efter Patrik så träffade jag Carlo igen på vaksalatorg, han hade lovat att visa mig till där visningen var, eftersom han bor i närheten och kan området lite. Dock var han inte säker på var kastanjegatan låg, men efter en del förfrågningar och studerande av en karta så hittade vi.

Det visade sig att lägenheten låg väldigt nära både Mc donalds, Max, Willys och tre mackar. Jag kommer ju aldrig orka ta mig tid att laga mat när det finns färdig så nära haha! Men själva lägenheten var fantastisk. Väldigt liten, men hemtrevlig och söt. Lagom för mig. Jag kan inte komma på någon nackdel faktiskt. Om vi köper den blir jag den lyckligaste på jorden.

Carlo och jag kom rätt sent, runt tio i och vinsningen var från 17.30-18.00, så mamma och pappa hade tydligen redan åkt. Carlo gick hem, jag skulle egentligen ta bussen men så ringde mamma och jag fick skjuss hem.

Nu sitter jag här och drömmer om ett eget liv i den där lilla ettan.
Nu ska vi ner och "diskutera" om den.
Åh jag är så glad.

Inga kommentarer: