torsdag 9 oktober 2008

to be healthy, or not to be healthy- thats the question.

Ah vad jag är trött på att alltid vara trött, seg, ha ont i huvudet och gå omkring och småäta hela tiden. Att äta alldeles för sällan och dessutom äta fel, att inte träna regelbundet och att röka gör att jag känner mig ofräsch på något sätt. Ni ska se min hy nu, cafeterian är inte bra för mig, det är helt klart. Det blir att man köper ifall alla andra också gör det, man småäter och jag kan inte komma på någon bättre förklaring till varför det plötsligt ser ut som att just min panna blivit bombarderad som i ett andravärldskrig. Jag tror aldrig jag haft såhär mkt finnar någonsin. Jag kan nästan göra ett helt himlavalv av stjärntecken om jag om jag tog en penna och drog streck mellan varje.

Jag vill vara den som är pigg på mornarna, som äter en ordentlig frukost med bla. te och grapefrukt (och inte en 5 min frukost som är normalt för mig utan minst en kvart!), den som tränar, alltid är glad och fräsch, inte äter skräpmat och som inte röker.

Så, nu har jag bestämt mig en gång för alla. Jag SKA bli nyttig och leva mer hälsosamt.

Lista:
  • sluta röka, det blir ett nyårslöfte. (det betyder alltså att jag slutar på nyårsafton)
  • SOVA mer!
  • äta frukost, nyttig och ordentlig.
  • utnyttja mitt nautiluskort
  • dra ut och springa som jag gjorde förr (typ varannan dag)
  • äta tre mål mat om dagen + två mellanmål
  • dricka mer vatten (minst 6 glas/dag)
  • inte dricka läsk- istället köpa loka lr annat mineralvatten
Och även börja ha lite ordning på mina grejer, väskan är ett bra första steg.

Tror ni jag lyckas med något av det?

Inga kommentarer: