torsdag 27 september 2007

Dags rapport


Petra här just nu, kom idag me.. Du är underbar vännen<3

Idag mår jag bättre, inte lika hög feber, kunnat äta lite kräm me mjölk, och känner mig bara...piggare. Har inte kollat på lika löjligt många filmer idag heller, hahah.

Ensam hemma, lillebror är ledig från skolan pga studiedag, så mamma tog med honom på en tur me färja till Åland. Men de blir bara borta tills imorn. Pappa jobbar (som vanligt) så jag är ensam idag. Men lilla Petra kom över så det blev inte så "ensamt".

Måste skryta lite, nu när jag vart sjuk, en vecka, har det inte varit läge alls att röka. Min hals har varit helt spårad, har ju inte kunnat äta pga den, så det innebär att jag inte rökt på en vecka exakt nu. Kanskse skulle jag kunna sluta ändå, jag har ju trots allt klarat mig?

Jag lär mig gitarr ordentligt nu, har beställt hem en kurs så att jag kan lära mig från grunderna. Grymt bra att kunna, o de höjer stämningen sjukt mkt om nån kan spela gitarr på sommarnatts grillande. I remember sommaren 07..

Och nu börjar det bli vinter. Måste köpa ny vinterjacka, nya skor, nu mössa, halsduk, allt som vintern hör till. Kom på idag att det är första oktober nästa vecka, och efter det, är det bara två månader till december. Sen kommer 1a, 2a och 3e advent o sen är de julklappar. Shiit vad tiden går fort, det var ju sommar nyss!

Nått som värmer är iallafall att vi förmodligen ska bort under sportlovet och en vecka till efter det, till något varmt avlägset land, västindien, sydafrica eller thailand. Jag lägga upp en härlig bild som jag iallafall kommer sitta o stirra på och drömma mig bort med.

Nu ska jag och Petra och jag gå och värma oss med varm choklad. Kankse inte lika bra som en solstol och en pinacolada, men det får duga ändå. Hösten är ganska mysig trots allt.

ciao<3

Inga kommentarer: