söndag 14 september 2008

Kulturnatten

Kall vintermorgon, snart är de här.

Kulturnatten:
Det började med att jag på morgonen inte hade någon stjuts ut till vägen där jag tar bussen (ja jag bor ute på landet) och skulle jag ta den bussen som går precis utanför huset skulle jag komma försent. Så, jag tar cykeln och cyklar typ 7 kilometer, (dessutom var det fel på växeln så det låg på femman hela tiden) och stressar som fan för att hinna. Stressad och svettig sätter jag mig på bussen som jag faktiskt hann med. Runt halv tolv kom jag in på jalla och satte mig och käkade i typ 20 min. När jag går ner till kontoret möter jag på micho.

Han utbrister " VA? Är klockan redan två!?"
Jag: Naeej?

Sen går det upp för mig, jag har ju glömt bort. JAG SKA BÖRJA 14.00 ISTÄLLET FÖR FUCKING 12.00!

Alltså, cyklade jag 7 kilometer på femmans växel helt i onödan. Och jag var på Jalla två timmar innan jag skulle. Det var bara att stanna kvar, så jag satt framför deras dator i två timmar.
Typiskt mig.

När jag väl hade börjat sen då så flöt allt på. Mycket folk och mycket stress men dagen/kvällen gick ändå fort så det funkade. Efter jobbet gick jag först ut och träffade Petra och alla dom en stund, sen gick jag till alma en kortis och sen drog jag hem, jag var alldeles för trött för att ens tänka på att festa.

Idag söndag blire slappdag.
Det är sjukt kallt ute, bara typ 5 grader!
Snart är vintern här...

puss

Inga kommentarer: