lördag 6 december 2008

Idol 2008

Jag har inte tittat på idol sen den gången jag satte mig i soffan förra året då det var final mellan Marie och Amanda.

Så alltså har jag inte tittat ett dugg på årets säsong. Visst, jag har sett lite bilder från det i dagstidningar men inte alls "hållt koll" om man säger så.
Men nu googlade jag idol och fick upp de här deltagarna.

Vad tänkte egentligen cheferna på tv4 när de skulle planera hur de skulle få så många tittare till idol som möjligt?


1.
Ta in liten jävla fisblond fyraåring, ungar är gulliga det tycker alla = fler tanter som tittar
2.
En övervaxad fjortis som är tänkt att få små tjejerna på fall = fler tittare
3. Man tar in nån halvsliskig pårökt maltes som knappt kan säga tack på svenska. Dock glömde de lära honom att det inte sen 90 talet är inne med skjorta uppkäppt till naveln.
4.
Sen så åker tv4 cheferna till andra sidan jordklotet och plockar en random kines som ser lite lagomt söt ut för att få ett så kulturellt brett nöjesprogram som möjligt. Bytte henne mot Linda Rosing eller någon annan för kineserna lite exotisk bimbo som vi har tröttnat på här.

Utmattad av alla dåligheter med tv4 och Idol så orkar jag inte ens skriva någon elak slut kommentar.

Men bara så ni vet så är det här mitt 400:e inlägg.

Inga kommentarer: