måndag 24 november 2008

Planerar livet.


Det är så mycket som händer just nu.

För det första är det snökaos ute vilket jag inte är van vid, och jag är superförkyld. Idag har jag ramlat tre gånger och varje gång skämts lika mycket. Dessutom åker mina lantis bussar hela tiden i diket så det här vädret är väl inte det bästa om man bor på landet.

Men för det andra så planerar jag fruktansvärt mycket.
Och det är sjukt kul.

Jag går igenom hur det ska gå till när jag flyttar (pengar, skola, tid, träning, kompisar, jobb) och tar upp det med pappa. Mamma och jag köper inredning tillsammans och jag känner hur livet verkligen kommer att förändras. På ett positivt sätt.

Jag kommer att bo själv. I en egen lägenhet!

Det känns helt fantastiskt men samtidigt lite läskigt att bo ensam. Därför tänker jag till sommaren skaffa en valp eller kattunge om det fungerar med hur skolan kommer bli i tvåan/trean. Jag måste ha något sällskap (även om alla kommer bo hos mig 24/7 iallafall) och katt eller hund känns naturligt. Jag gillar ju hundar mer än katter, och blir det hund så blir det en dvärgpinscher.

Känslan att äntligen komma ut från familjelivet är obeskrivbar. Inte för att jag har haft en dålig uppväxt, tvärtom, men att få ta egna beslut är verkligen skönt.

Förutom allt flyttande börjar julstressen och betyg.
Skolan kräver mycket och jobbet likaså.

Men allt flyter på.

Och jag mår verkligen bra.

Inga kommentarer: